Social media - e-mailmarketing

Een performante website met efficiënte SEO als motor van je online communicatie is al een goed begin, maar traffic generation of bezoekers naar je website lokken is minstens even belangrijk. De top 3 van meest gebruikte internettoepassingen zijn: e-mail, social media en zoekrobots (waarvan Google maar liefst 90% op zich neemt. Probeer dus zeker ook sterk aanwezig te zijn in de mailboxen van je klanten en op social media.

Social media campagnes

Scoren op het web betekent niet alleen een zoekmachinevriendelijke website ontwikkelen en onderhouden. Mensen zijn alom aanwezig op social media zoals Facebook, Instagram, Youtube… Profiteer daarom van hun ‘like & share’ gedrag om je merk of bedrijf in de kijker te zetten. Gezien worden op social media is relatief goedkoop en je bereikt er op korte termijn heel veel potentiële klanten mee. Grijze muizen vergaan in de massa. Leuk vormgegeven visuals met spitsvondige content trekken de aandacht. Wees dus creatief en pak uit met informatieve, maar toch luchtige boodschappen waar je volgers iets aan hebben. Zo zullen ze je volgende posts ook met de nodige interesse bekijken.

facebook post rond internationale dag van voor rap en rein

E-marketing

E-marketing of internet marketing of online marketing is de verzameling van alle marketingacties die online worden opgezet om je producten of diensten aan de man te brengen.

SEO, SEA en social media vallen hieronder, maar ook bannering, e-mailmarketing, videomarketing, affiliate marketing en contentmarketing.

De motor van al deze online tools blijft je website. Als dit een zwakke schakel is, dan hoef je al niet in te zetten op SEA. Want gebrekkige info op je eigen webpagina zal je score op Google naar beneden halen, waardoor je nooit optimaal kan inzetten op SEA.

Zo ook met het versturen van e-newsletters of digitale nieuwsbrieven. Hier mag je doelstelling niet zijn om er zoveel mogelijk te versturen, maar om verkeer te genereren naar je website en uiteraard om top-of-mind te blijven bij je klanten.

Door al deze online mogelijkheden zou je op den duur door het bos de bomen niet meer zien. Het gevaar bestaat dat je zomaar iets doet online, zonder enig doel of zonder samenhang met je offline communicatie. Daarom is het ook hier belangrijk om strategisch te werk te gaan en alle acties binnen dezelfde visie uit te zetten. Internet marketing is efficiënt en budgettair interessant, maar blijf ook inzetten op je offline communicatie. De twee zullen elkaar alleen maar versterken. Neem daarom je online marketing zeker mee op in je globale marketingplan.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×