advertentie | folder | verpakking | display | DM

Door de sterke opkomst van online tools, zouden we de offline tools of het drukwerk bijna uit het oog verliezen. Toch zijn het juist deze communicatiekanalen die de meeste aandacht krijgen van je doelgroep. Via een folder of verpakking is er namelijk veel meer dan een vluchtig visueel contact. Je klant of prospect neemt je folder letterlijk in de hand en keert je verpakking bijna binnenste buiten om alle details gelezen te hebben.

Advertentie

‘Reclame in de boekskes’ wordt wel eens smalend gezegd…. Wel, de zogenaamde boekskes worden nog steeds gelezen en een magazine wordt minder vluchtig bekeken dan online communicatie. In veel huishoudens blijft een magazine makkelijk op de salontafel of op het kastje in het toilet liggen. Het 'boekske' wordt meerdere keren erbij genomen en ook meestal door meerdere personen. Verloochen dus de boekskes niet en al zeker de vaktijdschriften niet. Want als je een specifieke doelgroep wil benaderen, dan is de vakliteratuur ideaal daarvoor. Voor de opmaak van een advertentie kan je ervoor opteren om je merkbeeld toe te passen of kan je themagericht (bv. rond Pasen) of campagnegericht werken. Ook altijd leuk is een 'top topical' te bedenken, waarbij je inspeelt op de actualiteit. Maar bovenal is 'stopping power' belangrijk: de advertentie moet zodanig de aandacht trekken dat de lezer er even bij stilstaat.

Folder | flyer | leaflet

We hadden het al over de ‘duurzaamheid’ van de boekskes. Een folder is ook nog zo’n handige en blijvende tool om het verhaal van je bedrijf of product tot bij je klant of prospect te brengen. Een duidelijke structuur, een mooie layout, aantrekkelijke foto’s en wervende teksten zullen ervoor zorgen dat je boodschap overkomt en blijft hangen. Wil je een korter of meer gericht verhaal brengen, dan ontwikkelt COMCOMR met plezier een flyer of product leaflet voor je!
‘En al dat papier dan?’ hoor ik je zeggen. Wel, laat ons er samen een leuke, gerecycleerde papiersoort uitkiezen en zo ga je ook mee in het ecologisch verhaal van COMCOMR ;-)

 

Verpakking | display | POS

Opvallen in het winkelpunt is de boodschap! Wil je dat jouw product wordt gekozen uit de rayon met een ruim aanbod aan concurrerende producten, verzeker je dan van een aantrekkelijke verpakking en display. 4 aspecten zijn belangrijk bij de ontwikkeling van een verpakking:

  • Het ontwerp ligt in lijn van je huisstijl of specifieke brand guidelines
  • De verpakking trekt de aandacht
  • De koper vindt de voor hem relevante info makkelijk terug
  • De wettelijke bepalingen staan netjes vermeld

Naast een sterke verpakking en display moet je als producent alle kansen grijpen om de aandacht van de winkelbezoeker te pakken te krijgen. Bespreek met de retailer of handelaar welke mogelijkheden er zijn op vlak van winkelcommunicatie. Floorstickers, wobblers,… kunnen op een aangename manier de weg naar je product of actie wijzen.

DM (direct mailing)

Een DM is het versturen van een treffende brief of een opvallend pakketje op naam van een target, zijnde je contactpersoon bij een klant of een prospect. Gericht op doel gaan, noemt men dat. De GDPR maakte een einde aan de massa’s prospectiemails waarmee mailboxen werden overspoeld. Zonder nadrukkelijke toestemming kan je geen commerciële berichten meer sturen via mail, tenzij er reeds een klant-leveranciersrelatie is natuurlijk. Een goede zaak, want COMCOMR was sowieso al geen voorstander van prospectie via e-mail. Niks gaat boven een persoonlijke brief of een creatieve postmailing, die dan telefonisch wordt opgevolgd.

ComComr

maak je je druk om het ontwerp van je drukwerk?

Relax, COMCOMR helpt je graag verder.

maak je je druk om het ontwerp van je drukwerk?
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×