Het Zonlicht is een natuurvoedingszaak gelegen in een KMO-zone vlakbij het centrum van Moen (Zwevegem). De winkel is gehuisvest in een modern, open pand en heeft een eigen parking. Eigenares Kristel Catrysse is ontzettend klantgericht en schoolt zich continu bij om als voedingsconsulent haar klanten het meest accurate advies te kunnen bieden over voedings- en leefgewoontes. We kunnen dus gerust stellen dat Het Zonlicht een eigentijdse en klantgerichte natuurwinkel is.
De communicatietools straalden dit echter niet uit. Het logo was wat oubollig geworden en ook de website was verre van up-to-date.
COMCOMR kreeg de opdracht om Het Zonlicht ook op vlak van communicatie te laten stralen. We werkten met plezier aan een traject om de sfeer uit de winkel te vertalen in een warme, sympathieke huisstijl.
Vooraleer de ontwerpfase op te starten, moesten we uiteraard eerst enkele zaken te weten komen:
+ Wie zijn de klanten van Het Zonlicht? Wie kunnen we nog extra aanspreken?
+ Hoe kunnen we de doelgroepen bereiken?
+ Wat is de bedrijfscultuur die we willen uitstralen?
+ Wat zijn de sterke en zwakke punten van Het Zonlicht?
+ Wie zijn de concurrenten en hoe pakken zij het aan?
+ …
Na een analysefase goot COMCOMR de conclusie in een plan van aanpak met het essentiële communicatieadvies en een bijhorende offerte.
De eerste stap was het ontwerpen van een nieuw logo, waarbij werd geopteerd om uit te gaan van een restyling. Het nieuwe logo moest eerder een evolutie zijn van het bestaande en mocht geen totale ommezwaai inluiden. COMCOMR werkte 6 voorstellen uit, gaande van een lichte tot een verregaande restyling. De keuze viel op de gulden middenweg: een moderner grafisme en lettertype, die toch nog duidelijk visueel gelinkt zijn aan het vorige logo. Kwestie van de herkenbaarheid van het vorige logo te behouden; weliswaar met 3 belangrijke upgrades:
1. de baseline 'wonder der natuur' kreeg meer aandacht waardoor de leesbaarheid gevoelig is versterkt
2. de winkel is niet meer in Sint-Denijs gevestigd, waardoor de skyline uit het vorige logo mocht verdwijnen
3. COMCOMR voegde een extra dimentie toe aan het nieuwe logo: in de zon herken je duidelijk de contouren van de levensboom, die synoniem staat voor het eeuwige leven.
Bij een nieuw logo hoort een nieuwe huisstijl en ook hierin leeft COMCOMR zich graag uit.
Voor Het Zonlicht werkten we de 3 must-haves uit: een visitekaartje, een briefhoofd en een e-mailhandtekening. Als rode draad integreerden we een oranje oplopend vlakje dat de zonsopgang symboliseert. Het zijn juist die kleine details die het verschil maken en ervoor zorgen dat je als bedrijf opvalt tussen de rest.
Het Zonlicht had bij de oprichting jaren geleden een website laten ontwikkelen in Wordpress. Die was heel basic opgezet, bevatte weinig tekst en was niet zoekmachine vriendelijk. Zo was er bijvoorbeeld maar 1 pagina geïndexeerd in Google.
COMCOMR werkte aan een overzichtelijke webstructuur, ontwierp een frisse en moderne ‘look and feel’, creëerde de teksten en foto’s, en zorgde tenslotte voor de invulling van de volledige website.
Als surfer is het nog zo aangenaam om een website te verkennen met vlot leesbare teksten.
Als die teksten bovendien nog eens zoekmachine vriendelijk geschreven zijn, dan heb je als resultaat een goed scorende website. COMCOMR vertrekt vanuit een lijst van zoekwoorden waarop de klant absoluut moet gevonden worden. Deze verwerken we doordacht in de bodyteksten, de titels, de tags en de meta description. Alles om gevonden te worden in Google!
De website is voorzien van een blog waarop we regelmatig weetjes of tips gaan aankondigen. Maar om blijvend verkeer naar de website te generen, mag COMCOMR ook instaan voor regelmatige posts op Facebook. Een bijkomende doelstelling van de social media posts is top-of-mind blijven in de ruime regio rond Moen (Zwevegem).
"Het is een plezier om met Angelo samen te werken, hij is heel inlevend, creatief en zet zich op dezelfde golflengte van je wensen. Doordat hij meedenkt met je verlangens, is dit een hele pak stress die van je schouders valt, want Angelo denkt in uw plaats. Zelfs posts plaatsen op je Facebook-pagina kan je perfect aan hem overlaten."
Kristel Catrysse
Snuister door de website van Het Zonlicht
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now