Lucy-Jane, een topadresje voor dameskledij in Nieuwpoort, wou al even de e-commerce toer opgaan. Niet meteen met modieuze outfits, maar met verrassende beautyboxen. Tijdens de tweede lockdown van eind 2020 zaten de zaakvoerders met de handen in het haar en lanceerden ze een oproep op Facebook: ‘een webshop starten of niet?’
COMCOMR werd getipt door een sympathieke, alerte klant, die dit bericht had zien passeren, en nam contact met de eigenaars van Lucy-Jane. Enkele weken later zaten we samen in de jungle voor een fotoshoot!
Naast fashion was beauty al langer een passie van één van de zaakvoerders van Lucy-Jane. Om het reilen en zeilen van de online verkoop eerst wat te verkennen, besloten ze om te starten met een webshop voor beautyboxen met als merknaam ‘Itsboxy’. Zoals gewoonlijk ging COMCOMR eerst op onderzoek vooraleer plaats te nemen aan de ontwerptafel. We moesten toch weten wie de potentiële klanten zijn, hoe we die kunnen bereiken, waar de concurrentie zich situeert, welk verhaal we kunnen bouwen rond de boxen, ... Uit analyse bleek dat de markt van beautyboxen nogal zakelijk is. En juist daar zag COMCOMR een kans: meerwaarde creëren door een laagje emotie toe te voegen aan het concept van beautyboxen. Maar… dan zat het al fout met de merknaam die men voor ogen had. ‘Itsboxy’ klinkt juist zakelijk, saai en letterlijk nogal hoekig. Een eerste werkpunt in het plan van aanpak dus.
Emotie toevoegen aan het e-commerce verhaal van de beautyboxen; dat was de boodschap. En eigenlijk was dit voor de hand liggend.
Wat deden de zaakvoerders al in hun fysieke winkel ‘Lucy-Jane’? Juist ja, hun klantjes doen stralen van geluk in een nieuwe outfit!
Wat is de doelstelling van de beautyboxen? Nog meer klantjes doen stralen van geluk, maar nu omwille van hun schitterende nieuwe ‘beautylook’. COMCOMR gaf die klantjes een gezicht én een naam. ‘Jane’ werd de verpersoonlijking van de dames die gelukkig werden gemaakt.
Zo was de nieuwe merknaam ‘LuckyJane.shop’ een feit.
Ontdek hier meer: 'van elke vrouw een gelukkige koningin maken'.
‘Jane’ is alom gekend als de dame die Tarzan het hof kwam maken in de jungle. Van de coquette dame van adel onderging ze een metamorfose tot de onverzorgde, verwilderde ‘queen of the jungle’. Laat dit nu net de uitdaging zijn van ‘LuckyJane.shop’: dames als Jane weer doen stralen als nooit tevoren. Onder het motto: iedere Jane moet een ‘Queen of beauty’ worden!
Teksten schrijven die doen kopen, die worden opgepikt door Google en die in een junglesfeertje baden; een heerlijke opdracht voor COMCOMR. Zeker omdat ik mij even in de rol van Tarzan mocht schikken hiervoor.
Een gebruiksvriendelijke webshop bouwen was de volgende stap. Online shoppers moesten makkelijk hun weg vinden in het aanbod en moesten bovendien zo waarheidsgetrouw mogelijk hun favoriete lipstickkleur kunnen kiezen. COMCOMR nam hiervoor een kleurenconsulent onder de arm, want zet de kleur van een fysieke lipstift maar eens om in een kleurindicatie op scherm!
Een andere extra uitdaging was het doortrekken van de junglesfeer in het webdesign. Daarvoor verweefden we enkele jungle-elementen in het ontwerp én kenden we een belangrijke rol toe aan de beelden. Voor dit laatste besloten we op shoot te trekken naar de jungle!
NB: door een dispuut tussen de vennoten van de achterliggende onderneming werd dit project helaas stopgezet.
Missie: beelden shooten in een junglesfeer! Budget voor een trip naar een exotische bestemming was er helaas niet. Dus leefden we ons creatief uit in een fotostudio ergens ten lande in Vlaanderen. COMCOMR stelde een topteam samen, bestaande uit een excellente people fotografe, een veelzijdige make-up-artieste en een tropisch denkende styliste voor de jungle attributen. De winkeldames van Lucy-Jane namen als fotomodel met plezier zelf de rol van Jane op zich.
Start dan een gelijkaardig traject op met COMCOMR.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now