CASE: naam en logo Doenjaa

Dunja De Marez werkt in hoofdberoep als Innovation Manager bij een voedingsbedrijf. Voor het ontwikkelen van kant-en-klare maaltijden doet ze dagdagelijks beroep op haar uitstekende nutritionele kennis. In haar vrije tijd houdt ze van joggen en fietsen. Recentelijk besloot ze om haar professionele expertise en haar passie hand in hand te laten gaan en startte ze in bijberoep als bewegings- en voedingscoach.

COMCOMR doorliep met Dunja een traject voor het bedenken van een bedrijfsnaam en een logo.

Van motivatiekreet tot bedrijfsnaam

Zich laten begeleiden door een sport- of voedingscoach is voor veel mensen een grote stap. Het vraagt een sterke motivatie om je te laten helpen bij het sporten of bij het letten op je voedingsgewoontes. Bovendien moet je je coach bijna blindelings vertrouwen om de trainings- of voedingsschema’s zonder morren te volgen. Je moet het gewoon… ‘DOEN’. Die piste verder bewandelend, vond COMCOMR het belangrijk om de voornaam van Dunja in haar bedrijfsnaam te integreren, juist omwille van die persoonlijke aanpak die het coachen vereist. Gezien de sterke wil die er voor de klanten van Dunja moet zijn om te volharden, kwamen we tot de slogan ‘Doen, ja’, letterlijk een motiverende kreet. Om het enthousiasmerende nog te bekrachtigen, hebben we er een ‘a’ en een uitroepteken aan toegevoegd. Voor het logo plakten we er niet zomaar droogweg het uitroepteken bij. Neen, we bouwden dit leesteken op met 2 herkenbare elementen voor enerzijds sport en anderzijds gezonde voeding.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×